۷ روش برای توسعه و پیشرفت فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۱۷

 

بیش از نیمی از مردم آمریکا، خرید آنلاین را به خرید فیزیکی ترجیح می‌دهند. البته این رقم برای افراد جوان‌تر بیش از این است و برای افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال این میزان تا ۶۷ درصد افزایش پیدا می‌کند. در سایر کشورها نیز شرایط مشابهی حاکم است و حتی در کشورهای خاورمیانه مانند ایران و ترکیه نیز فروشگاه‌های اینترنتی توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را در دست بگیرند. فروشگاه اینترنتی معتبر، فروشگاهی است که کارهای متفاوت‌تری نسبت به سایرین انجام می‌دهد و اگر شما هم می‌خواهید اعتبار فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید، بهتر است این ۷ ایده جالب را در نظر بگیرید. با نارون مگ همراه باشبد.

+ فروشگاه‌های آنلاین درحال نابود کردن خرده فروشی سنتی هستند

۱- مخاطبان مناسب خود را پیدا کنید

برای حضور در میدان رقابت، جایگاه مناسب خود را پیدا کنید و روی مهم‌ترین مشتریان خود تمرکز داشته باشید. گاهی اوقات این کار، دایره مخاطبان هدف شما را کاهش می‌دهد اما بعد از مدتی، مشتریان وفادار با تبلیغ دهانی، مشتریان بیشتری را به سمت شما راهی می‌کنند. برای مثال فروشگاه اینترنتی Thinoptics که عینک‌های مطالعه می‌فروشد، محصولات و کالاهای خود را با طراحی منحصر به فرد ارائه می‌دهد. این فروشگاه اینترنتی یک برنامه به نام «پرداخت رو به جلو» دارد که به مشتریان این اجازه را می‌دهد که تخفیف‌هایی را برای دوستان و بستگان خود ارسال کنند. نتیجه این کار چیزی جز ایجاد مشتریان وفادار نیست.

۲- مشتریان به‌طور فزاینده‌ای از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تا کامپیوترها

خرید از طریق کانال‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی حیاتی است اما نباید تمام تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید. هر روزه افراد بیشتری دست از کامپیوترها می‌کشند. در سال ۲۰۱۵ تقریباً ۱۵ درصد از خریداران آمریکایی تنها از طریق گوشی‌های هوشمند به اینترنت متصل شده‌اند. بنابراین سایت‌های سازگار با موبایل نه تنها باید از طریق نسخه‌های دسکتاپ به سهولت در دسترس باشند بلکه باید بتوانند روی پلتفرم‌های موبایل خود پافشاری کنند. هدف اصلی، تمرکز روی دامنه وسیعی از کاربران است، بدون توجه به اینکه این کاربران از چه طریقی به اینترنت متصل می‌شوند.

۳- مشتریان را به کلیک روی دکمه «خرید» از طریق گوشی هوشمند ترغیب کند

علی رغم این حقیقت که گوشی‌های هوشمند نزدیک به ۶۰ درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند، اما خرید از کامپیوترها همچنان روی تراکنش‌های واقعی فروش حکم فرماست. مردم همچنان در مورد پرداخت هزینه فروش از طریق گوشی‌های موبایل احتیاط می‌کنند. تقریباً یک سوم کاربران می‌گویند که در مورد امنیت و حریم خصوصی گوشی‌های تلفن همراه به‌شدت نگران هستند. با قرار دادن متن و لوگوی مناسب در قسمت پرداخت موبایل فروشگاه اینترنتی خود، کمی خیال مشتریان را راحت کنید. البته دلیل دیگری که برای عدم خرید از طریق گوشی‌های هوشمند وجود دارد، دشواری خرید از طریق پلتفرم‌های موبایلی است.

۴- محتوایی را که مخاطبان می‌خواهند، در اختیار آن‌ها بگذارید

شما باید محتوایی را تولید و منتشر کنید که مخاطبان هدف شما به دنبال آن در وب سایت شما می‌گردند. اما باید مقالات، تصاویر و ویدئوهایی را نیز که مستقیماً در ارتباط با کالاهای شما نیستند در فروشگاه اینترنتی قرار دهید و برای این کار بهتر است منویی با عنوان مجله خبری یا وبلاگ در سایت خود داشته باشید. اگر مخاطبان نتوانند این محتواها را در جای دیگری پیدا کنند که چه‌بهتر. از تولید محتوا نگران نباشید چرا که بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد، این است که مخاطبان محتوا را مطالعه نکنند.

۵- روش‌های پرداخت مختلفی را به مشتریان ارائه دهید

مطالبی را با عنوان سرقت از کارت اعتباری بنویسید. حتی اگر مشتریان اندکی این موضوع را بیان می‌کنند، اشاره به این نگرانی‌ها بسیار مهم است. بهتر است چندین درگاه مختلف را برای پرداخت آنلاین در فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید تا اگر یکی از آن‌ها با مشکل مواجه شد، کاربران گزینه‌های دیگری در اختیار داشته باشند. به مشتریان موبایلی توجه داشته باشید و راه‌های امن‌تر و ساده‌تر را در اختیار آن‌ها بگذارید. گزینه‌های پرداخت مختلفی در سایت داشته باشید و هر زمان که توانستید به این گزینه‌ها اضافه کنید.

۶- پیشنهادات مالی و تخفیف‌های خوبی را ارائه کنید که مشتریان را به بازگشت ترغیب کند

تخفیف‌ها و جشنواره‌های اهدای جوایز می‌توانند در حفظ مشتری یک فروشگاه اینترنتی نقش اساسی و مهمی را ایفا کنند. خیلی از افراد نمی‌توانند از تخفیف‌ها برای خریدهای بعدی صرف نظر کنند و یکی از رمزهای موفقیت هر فروشگاه اینترنتی ارائه تخفیف بعد از خرید به مشتریان است. فروشگاه اینترنتی Kohl مثال خوبی برای این مورد است. این سایت چندین بار در سال به ازای هر ۵۰ دلار خرید، ۱۰ دلار در اختیار مشتریان می‌گذارد تا برای خریدهای بعدی از آن استفاده کنند و مشتریان برای استفاده از این جایزه نقدی ۱۰ دلاری به این سایت باز می‌گردند و خریدهای زیادی را برای استفاده از این ۱۰ دلار انجام می‌دهند.

۷- راه ساده‌ای را برای ارتباط با مشتریان و پاسخ دهی به آن‌ها در نظر بگیرید

شماره تماس، چت آنلاین، ایمیل، اس ام اس و پیام رسان‌های شبکه‌های اجتماعی. همه این راه‌ها برای صحبت و ارتباط با خریداران بسیار مفید هستند. مردم به دنبال گزینه‌های مختلفی هستند. راه ارتباطی که برای عده‌ای راحت و آسان است، شاید برای عده‌ای دیگر مناسب و ساده نباشد. به هر تعداد که می‌توانید گزینه‌های ارتباطی مختلفی را در اختیار مشتریان قرار دهید و همین کار می‌تواند باعث پیشی گرفتن شما از رقبا شود.

نتیجه گیری

روند تجارت الکترونیک به‌طور دائم در حال تغییر شکل است. خوشبختانه نیازی نیست که شما منتظر فرد دیگری باشید که ایده‌های بزرگی به شما ارائه دهد و یا در انتظار آمار و ارقامی باشید که به شما نشان دهد چه کارهایی را باید انجام دهید. همین حالا هم برای منتظر ایستادن دیر شده است. در عوض به حرف دل خود و مشتریان خود گوش دهید چرا که این دو نکته به‌ندرت باعث اشتباه شما می‌شوند.

منبع: practicalecommerce